Da vi startede i 1998 var der ikke så mange benzin biler med turbolader fra fabrikken, Volkswagen gruppen var lige kommet med deres fine 1.8 Turbo, men ellers var de fleste benzinbiler sugemotorer. Det har givet os stor erfaring i at trimme og tune både suge og turbomotorer. Som følge af at vi er de mest erfarne i branchen når det gælder lettere ombyggede og voldsomt ombyggede motorer, har vi selvfølgelig også den bredeste viden om standard motorene.
Vi trimmer alle styrebokse der er mulige at tune, uanset årgang. Om det er en BMW fra 1986 eller en Audi fra 2013, hvis det er muligt, tuner vi den. I nogle styrebokse kan vi endda lægge 2 programmer, f. eks Launch / antilag control eller forskellige omdrejningsbegrænser eller forskellige motoreffekter.
Benzinmotorer uden turbolader, bliver normalt optimeret til et lambda tal mellem 0.9 og 0.85
Benzin motorer med turbolader bliver normalt optimeret til et lambda tal mellem 0.82 og 0.7 afhængig af konstruktion og ladetryk.
Mange mennesker er ikke klar over hvor stor betydning brændstof kvalitet har på en motors ydelse.
Hvis man kigger på en motors data og ser at kompressionsforholdet er 10:1 eller derover, så betyder det faktisk at motoren oprindelig er konstrueret til højoktan benzin (98 oktan blyfri). Alle turbo motorer er konstrueret til højoktan benzin og vil altid have en lavere ydelse og et lidt højere forbrug, hvis der benyttes lavoktan benzin (95 oktan blyfri).
Typiske tal som eksempel :
Peugeot 206 2.0 GTI på 99 oktan V-Power kan den få 5-7 hk mere end på 95 oktan
Golf 1.8T 150HK på 99 oktan V-Power kan den få 7-12HK mere end på 95 oktan
Selvfølgelig har ting som udstødningssystem og luftfilter også en del at sige, så slutresultatet er altid en kombination af de valg kunden har truffet, mht. stand, udstyr og brændstofkvalitet.
Vi tuner selvfølgelig standard biler med og uden turbolader,
sugemotorer med ændrede knastaksler, eftermonteret spjældhuse mm.
Turbomotorer med større turbolader og med ændrede dyser, massemåler, MAP Sensor
Ombyggede sugemotor til turbomotor med original styreboks eller programmerbar styreboks.
Om det er en bil med 50HK eller en med 1000HK er den altid velkommen hos os.
Vi har erfaring med flg. fabriks styrebokse :
Bosch, Magneti Marelli, Delco, Weber Marelli, Siemens, Hitachi, Denso, Honda PGM FI, Lamborghini ECU.
Og kan optimere flg. programmerbare styrebokse :
FMJ FFJ serie, AEM, Omex, Apexi, Motec, Autronic, Haltech, VEMS, Megasquirt, GEMS, Link, Pectel (Cosworth) og mange flere.
chiptuning af benzin biler
chiptuning af diesel biler |