RH Motorsport - Chiptuning og motorsport tuning, effekt med resultater, brændstofbesparelse
  Ring tel. 23491244 for info eller tidsbestilling
Email : info@rh-motorsport.dk
Forside   Produkter   Prisliste   Nyheder   Kontakt data  
   

Tuning, OPTIMERING, BRÆNDSTOF BESPARELSE & MERE ...

Professionel Chiptuning og optimerings tuning for alle diesel and benzin motorer

Direkte fra producenten (RH Motorsport).


Chipoptimering af benzinmotorer med og uden turbolader

Da vi startede i 1998 var der ikke så mange benzin biler med turbolader fra fabrikken, Volkswagen gruppen var lige kommet med deres fine 1.8 Turbo, men ellers var de fleste benzinbiler sugemotorer. Det har givet os stor erfaring i at trimme og tune både suge og turbomotorer. Som følge af at vi er de mest erfarne i branchen når det gælder lettere ombyggede og voldsomt ombyggede motorer, har vi selvfølgelig også den bredeste viden om standard motorene.
Vi trimmer alle styrebokse der er mulige at tune, uanset årgang. Om det er en BMW fra 1986 eller en Audi fra 2013, hvis det er muligt, tuner vi den. I nogle styrebokse kan vi endda lægge 2 programmer, f. eks Launch / antilag control eller forskellige omdrejningsbegrænser eller forskellige motoreffekter.

Benzinmotorer uden turbolader, bliver normalt optimeret til et lambda tal mellem 0.9 og 0.85
Benzin motorer med turbolader bliver normalt optimeret til et lambda tal mellem 0.82 og 0.7 afhængig af konstruktion og ladetryk.
Mange mennesker er ikke klar over hvor stor betydning brændstof kvalitet har på en motors ydelse.
Hvis man kigger på en motors data og ser at kompressionsforholdet er 10:1 eller derover, så betyder det faktisk at motoren oprindelig er konstrueret til højoktan benzin (98 oktan blyfri). Alle turbo motorer er konstrueret til højoktan benzin og vil altid have en lavere ydelse og et lidt højere forbrug, hvis der benyttes lavoktan benzin (95 oktan blyfri).

Typiske tal som eksempel :
Peugeot 206 2.0 GTI på 99 oktan V-Power kan den få 5-7 hk mere end på 95 oktan
Golf 1.8T 150HK på 99 oktan V-Power kan den få 7-12HK mere end på 95 oktan

Selvfølgelig har ting som udstødningssystem og luftfilter også en del at sige, så slutresultatet er altid en kombination af de valg kunden har truffet, mht. stand, udstyr og brændstofkvalitet.

Vi tuner selvfølgelig standard biler med og uden turbolader,
sugemotorer med ændrede knastaksler, eftermonteret spjældhuse mm.
Turbomotorer med større turbolader og med ændrede dyser, massemåler, MAP Sensor
Ombyggede sugemotor til turbomotor med original styreboks eller programmerbar styreboks.
Om det er en bil med 50HK eller en med 1000HK er den altid velkommen hos os.

Vi har erfaring med flg. fabriks styrebokse :
Bosch, Magneti Marelli, Delco, Weber Marelli, Siemens, Hitachi, Denso, Honda PGM FI, Lamborghini ECU.

Og kan optimere flg. programmerbare styrebokse :
FMJ FFJ serie, AEM, Omex, Apexi, Motec, Autronic, Haltech, VEMS, Megasquirt, GEMS, Link, Pectel (Cosworth) og mange flere.

chiptuning af benzin biler

chiptuning af diesel biler

 
Chiptuningssoftware
Winols
WinOls er kendt som det absolut bedste program til udvikling af tuningschips, bla. fordi det kan arbejde online med EPROM/Flash emulator. Det er dog et program der kun henvender sig til professionelle tunere.
Bruger tuneren WinOls, viser det at han er professionel og ved hvad han har med at gøre.
 
Emulator
OLS300
Hvorfor bruge emulator ?
Emulatoren laver motorstyringen om til en programmerbar motorstyring, denne løsning bruges af bilfabrikkerne og de mest professionelle tunere i verden. Det sikrer den mest præcise tuning af softwaren.
 
 
 
BDM
BDM100
BDM "Background Debugging Module" er en metode til at læse og skrive Motorola baserede styrebokse, hvor der ikke er fundet en vej til at læse/skrive via OBD.
 
Bootloading
Bootloading
Hvad er Bootloading ?
Bootloading er en metode til at læse og skrive flere forskellige typer processorer, f. eks. Infinion Tricore (EDC17,MED17), ST10(Visteon), Renesas SH7058 (Denso, Hitachi) mm.