Da vi startede i 1998 var der ikke så mange dieselbiler med elektronisk styring. Volkswagen gruppen var kommet med deres fine 1.9 TDI, men ellers var de fleste dieselbiler med mekanisk pumpe. At have været med fra starten har givet os stor erfaring i at trimme og tune dieselmotorer. Som følge af at, vi er de mest erfarne i branchen når det gælder lettere ombyggede og voldsomt ombyggede motorer, har vi selvfølgelig også den bredeste viden om standard motorer.
Vi trimmer alle styrebokse der er mulige at tune, uanset årgang. Om det er en BMW fra 1987 eller en Audi fra 2013, hvis det er muligt, tuner vi den. I nogle styrebokse kan vi endda lægge 2 programmer, f. eks forskellige motoreffekter.
Vi tilstræber normalt at en dieselbil trimmes til et lambdatal væsentligt over 1.0 for at røg-andelen holdes på et minimum.
Typiske effekt tal som eksempel :
VW Golf 5 1.9 TDI 105 HK målt original 116HK/270Nm og efter tuning 155HK/330Nm
BMW 535d 3.0d 272HK målt original 278HK/605Nm og efter tuning 340HK/695Nm
Vi har erfaring med flg. fabriks styrebokse :
Bosch, Magneti Marelli, Siemens, Delphi, Denso
Vi har selvfølgelig erfaring i at slukke for EGR systemet i de fleste styrebokse og kan frakoble partikelfilter overvågningen og regenereringen på en del forskellige biler. Vi kan som de eneste rekalibrere sensorer, som Rail trykføler, MAP sensor, Højde sensor på biler der er modificerede.
På en moderne dieselbil med Common Rail indsprøjtning er Railtrykket meget vigtigt for optimal forstøvning og brændstoføkonomi. De allernyeste biler er nu kommet på 2000 bar Railtryk. f.eks. på en EDC17 der kører 1800 bar Railtryk, kan vi hæve railtrykket til 2000 bar, hvor vores konkurrenter kun kan nå op på 1900 bar.
chiptuning af benzin biler
chiptuning af diesel biler
|